Turinge-Taxinge församling

Församlingen omfattar Nykvarns kommun i Stockholms län, med närhet till både Södertälje och Stockholm. Kommunen ökar i befolkningsunderlag pga. stor inflyttning och ett nytt centrum växer fram mitt emot järnvägsstationen och där församlingens centrala mötesplats, Nykvarnskyrkan med Kafé Änglagott, ligger. Vi har ytterligare två kyrkor, Turinge kyrka och Taxinge kyrka. Dessa kyrkor är populära för förrättningar. Taxinge kyrka är mer av vår sommarkyrka och ett populärt utflyktsmål. På Herrgården finns administration och gott utrymme för verksamheter för stora och små. Till församlingens glädjeämnen hör en kompetent personal som tar stort ansvar för sina olika arbetsuppgifter och engagerade förtroendevalda.