Herrljungabygdens församling är belägen i Herrljunga kommun ca 30 minuter från Alingsås I kommunen bor ca:9 000 personer. Nybyggnation och därmed inflyttning till kommunen sker. Vi är ett arbetslag på ca:35 personer varav församlingsverksamheten och administration består av ca 20 medarbetare. Kyrkogårds- och fastighetsverksamheten inklusive säsongsanställda uppgår till ca 15 personer.

Fritidsledare/församlingsassistent

100% tillsvidare

Vi söker dig som vill jobba i vår barn och ungdomsverksamhet. I första hand kommer du att vara en viktig resurs i våra olika grupper med barn och ungdomar. Vi jobbar mest dagtid, en del kvällar och älskar att vara på läger, det behöver du också göra! Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Tillträde tidigast 14 augusti.

Fritidsledarexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet, meriterande om du spelar eller sjunger.
B-körkort och medlemskap i Svenska kyrkan är ett krav.

Ansök med personligt brev och CV senast 20 maj 2024 till:

Herrljungabygdens församling
Östra Kyrkogatan 4
524 30 Herrljunga

Eller till herrljungabygdens.forsamling@svenskakyrkan.se

Intervjuer sker fortlöpande

Frågor om tjänsten besvaras av:

Kyrkoherde Margareta M Jerrestrand
margareta.jerrestrand@svenskakyrkan.se