Tvååkers pastorat består av tre församlingar: Tvååker, Spannarp och Sibbarp-Dagsås. Tvååkers församling består av tätorten Tvååker med omgivande landsbygd som är beläget 15 km söder om Varberg. Orten präglas av rikt föreningsliv, småföretagande, F-9 skola, naturbruksgymnasium, vårdcentral och äldreboende. Här finnsen kyrka med tillhörande kyrkogård, församlingshem med rum för administrationen, församlingsvårdande personal, vaktmästeri, kapell och lokaler för olika typer av samlingar.

Kyrkogårdschef/Fastighetschef

Nu söker vi efter vår nya kollega, är du den vi söker?

Tvååkers pastorat ligger söder om Varberg och söker nu en Kyrkogårdschef/Fastighetschef. Vi har fyra kyrkor; Tvååker, Spannarp, Sibbarp och Dagsås med tillhörande kyrkogårdar och församlingshem. Det finns en nybyggd maskinhall med mycket potential. Du har även möjligheten att vara med och sätta din prägel i nästa stora projekt, en inre renovering av Tvååkers kyrka.

Arbetsuppgifter:

• Som chef har du det övergripande ansvaret för planering och utveckling av våra kyrkogårdar samt drift och underhåll av pastoratets fastighetsbestånd. Du ansvarar för personal, verksamhet och ekonomi inom dina områden.
  • Samverka internt med församlingsverksamheten och förtroendevalda, och externt med branschorganisationer och myndigheter.
  • Du arbetsleder vaktmästarna och är en del i arbetslaget som består av 15 personer. Kyrkoherden är din närmaste chef och du ingår i pastoratets ledningsgrupp.
  • Kväll och helg-tjänstgöring förekommer.
  • Du förbereder och är med under gudstjänster, begravningar, dop och vigslar.

Kvalifikationer

Du:

• Har aktuell ledarerfarenhet exempelvis från uppdrag som kyrkogårdschef eller motsvarande ledarnivå.
  • Har för uppdraget relevant utbildning/kunskap inom parkmiljö eller liknande.
  • Är en trygg och stabil ledare. Du skapar engagemang, delegerar ansvar, prioriterar, fattar beslut, ger feedback och arbetar systematiskt med uppföljning.
  • Har mycket god samarbetsförmåga, och är trygg med att möta människor i både glädje och sorg.
  • Uttrycker dig väl i svenska språket i tal och skrift.
  • Har god administrativ förmåga.
  • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förutsätter att du delar Svenska kyrkans värdegrund om människors lika värde.

Meriterande:

• Om du har kunskap om Svenska kyrkans organisation och styrning.

Krav:

• Körkort och tillgång till egen bil

Intervjuer hålls fortlöpande

Ansök senast 3 november. Ansökan mailas till tvaaker.pastorat@svenskakyrkan.se.

Kyrkoherde Susanna Gustafsson 0340 81 704
Kyrkorådets ordförande Pernilla Svensson 0702 93 02 30