Älvkarleby Skutskärs församling och Älvkarleby kommun ligger i Norra Uppland vid Dalälvens utlopp, cirka 2 mil söder om Gävle och har goda kommunikationer till både Uppsala och Gävle och Västerås.

Kommunikatör, 50%

Är du en kommunikatör som är väl förtrogen med Svenska kyrkan och delar kyrkans värderingar? Då är du välkommen till ett kommunikativt aktivt arbetslag i Älvkarleby-Skutskärs församling under ledning av en kyrkoherde med stort intresse för församlingens masskommunikation.

I din roll arbetar du i nära samarbete med församlingens olika medarbetare.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Trycksaker, annonser och affischer samt digitala annonstavlor. Sociala medier och webbadministration ingår också i dina arbetsuppgifter.

Vem är du?

Vi tror att du som är rätt person för denna tjänst är medlem i Svenska kyrkan och delar kyrkans värdegrund. Du har en relevant utbildning och/eller några års erfarenhet av rollen som kommunikatör. Du är mångsidig, strukturerad och duktig på att arbeta fram grafiskt material i Adobes program (främst InDesign och Photoshop) och har en känsla för att anpassa ditt uttryck efter organisationen. För rollen krävs att du obehindrat kommunicerar på svenska i tal och skrift.

Inkom med din ansökan senast den 22 maj 2024.

Skicka din ansökan innehållande CV, personligt brev, löneanspråk samt referenser till:

e-post: skutskar.pastorat@svenskakyrkan.se

eller postadress:
Älvkarleby-Skutskärs församling
Östra vägen 43
814 31 Skutskär

Intervjuer kommer att äga rum i Johannesgården i Skutskär efter överenskommelse. Tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten är 50 procent och en tillsvidaretjänst. Viss arbetstid kan förläggas på valfri plats. Provanställning tillämpas.

Sista ansökningsdag: 22 maj

För mer information, kontakta