Hela Människan - kyrkornas gemensamma sociala arbete. Hela Människan tror på alla människors lika värde och rätten till ett värdigt liv. Vi arbetar stärkande för och tillsammans med människor som lever i en utsatt livssituation och verkar för att minska utanförskapet och ge människor möjlighet till förändring. På cirka 70 platser erbjuds bland annat öppna caféer, arbetsträning, härbärgen och andra boenden samt annan form av stödverksamhet. Våra lokala enheter arbetar utifrån lokala behov. På många platser bedriver den lokala enheten riktat arbete mot exempelvis barn, unga, familjer, frigivna och våldsutsatta kvinnor.

Enhetschef 100%

Hela Människan i Gävle söker en ny enhetschef på 100%

Övergripande ansvar för:

• Öppet hem (daglig öppen verksamhet)
  • Härbärget (möjlighet att få sova i en säng över natten)
  • Secondhandbutik (som finansierar arbetet för hemlösa i Gävle)

Hela Människan bedriver ett diakonalt arbete på kristen grund för hemlösa och människor som lever i socialt utsatt livssituation i Gävle. Huvudmän för Hela Människan är Gävles kristna församlingar. Vi vill, i samarbete med psykiatrin och Gävle kommun erbjuda människor friska aktiviteter för att förbättra sina liv. Verksamheten bedrivs på Boothsgatan 1 i Gävle. Secondhandbutiken är belägen på Förrådsgatan 7, Gävle.

Vi söker dig som:

• Har ett engagemang för socialt utsatta människor.
  • Har utbildning inom social sektor.
  • Har erfarenhet av liknande verksamhet.
  • Är en trygg och stabil person.
  • Delar Hela Människans värdegrund.
  • Tillsammans med personalen vill möta gästerna på ett bra sätt.
  • Arbetsleder personalen och verkar för en god arbetsmiljö.
  • Håller kontakt med berörda myndigheter och sponsorer i möten, avtal och avrapportering.
  • Tillsammans med styrelsen håller kontakt med huvudmännen för Hela Människan i Gävle.
  • Har huvudansvar för administrationen.

För mer information kontakta

Vikarierande verksamhetschef Anneli Ekholm anneli.ekholm@helamanniskan.setel 070-298 39 95 eller Styrelseordförande Sten-Erik Nilsson sten-erik.nilsson@telia.com tel 070-516 41 74.

Välkommen med din ansökan till:

Hela Människan Gävle
Box 658